• Wil je flexibeler en veerkrachtiger in het leven staan?

  • Minder opgeslokt worden door al je gedachten en emoties?

  • Anders om leren gaan met klachten als piekeren, stress, burn-out en onzekerheid?

  • Onderzoeken wat je echt wilt in werk en leven, en weten wat voor acties je hierin kunt nemen?

Richt je energie op waar je naartoe wilt in plaats van op waar je vanaf wilt!

Acceptance and Commitment Therapy (ACT) helpt je om:

  • beter om te kunnen gaan met omstandigheden

  • jezelf los te maken van moeilijke gedachten en emoties

  • je doelen te bereiken

  • je gedrag te koppelen aan je persoonlijke waardes, zodat je leven betekenis krijgt

ACT is een nieuwe, wetenschappelijk bewezen aanpak voor zowel therapie als coaching, gebaseerd op mindfulness en waarden. Het doel van ACT is om je potentieel voor een rijk en zinvol leven te vergroten, en effectiever om te gaan met obstakels die je onvermijdelijk op je pad tegenkomt. Met behulp van ACT ga je investeren in de dingen die voor jou waardevol zijn en kom je in beweging. Dit gebeurd door middel van een aantal stappen die je psychologische flexibiliteit vergroten. ACT staat letterlijk voor accepteren wat buiten je macht ligt en motiveert je ertoe te gaan doen wat je leven verrijkt.

Coachdoel: Steviger in schoenen staan
“Myrthe weet de juiste vragen te stellen, zodat je in contact komt met je eigen gevoel en gedachten. De manier waarop wij in gesprek gingen vond ik heel prettig, vanwege de rust die Myrthe meebrengt. Daardoor voelde ik me op mijn gemak. Myrthe weet zich goed in een ander te verplaatsen, zij toont begrip voor een ander en oordeelt niet. Samen met Myrthe heb ik de angst om me kwetsbaar op te stellen overwonnen, daar ben ik haar ontzettend dankbaar voor.”

– Tiffany

ACT coaching

ACT coach

Een traject met ACT betekent dat je op een nieuwe manier naar jezelf en je belevingswereld gaat kijken. De oefeningen zijn vaak speels, creatief en out-of-the box. Je zult zien dat je niet hoeft te wachten tot je 100% probleemloos of gelukkig bent, maar dat je ook met angst en onzekerheid ‘onder je arm’ waardevolle stappen vooruit kan zetten.

De stappen waar we samen mee aan de slag gaan zijn als volgt:

  1. We stellen eerst vast wat je wilt bereiken en wat voluit leven voor jou inhoudt.

  2. Vervolgens brengen we in kaart hoe je nu omgaat met belemmerende gedachten en gevoelens en wat dit met je doet.

  3. We kijken naar hoe je meer afstand kan nemen van datgene waar je last van hebt.

  4. Dit doen we onder meer met behulp van mindfulnessoefeningen, zodat er meer ruimte in je hoofd ontstaat en je bewustere keuzes kan maken.

  5. Tot slot brengen we in kaart wat jouw persoonlijke waarden zijn en hoe je zou willen handelen op basis hiervan. Je maakt op basis hiervan je eigen actieplan en gaat hiermee aan de slag tussen de gesprekken in.


Neem contact met mij op